ˆ

Wpis do rejestru działalności regulowanej

Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi

Lista informacji

Informacje odnośnie wpisu

Data wprowadzenia informacji do BIP: 2012-04-11 06:53:53

Informacja dodana do BIP w ramach etapu Zasilenie Danymi projektu Lubuski e-Urząd

WPIS DO REJESTRU DZIAŁALNOŚCI REGULOWANEJ W ZAKRESIE ODBIERANIA ODPADÓW KOMUNALNYCH  OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI
 
Zgodnie z art. 9b i 9c  ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity Dz. U. z 2005 r. Nr 236, poz. 2008 z późn. zm.) działalność w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości jest działalnością regulowaną w rozumieniu ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej.
I.         WYMAGANE DOKUMENTY:
Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania  odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, który powinien zawierać:
  • firmę, oznaczenie siedziby i adres lub imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy,
  • numer identyfikacji podatkowej NIP,
  • numer identyfikacyjny REGON, o ile przedsiębiorca taki numer posiada,
  • określenie rodzaju odbieranych odpadów komunalnych
Do wniosku o wpis do rejestru działalności regulowanej należy dołączyć:
  • dowód uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 50 zł, określonej na podstawie Załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej Dz. U. z 2006 r. Nr 225, poz. 1635 ze. zm.).
Uwaga! Przedsiębiorcy odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, którzy w dniu wejścia w życie ustawy z dnia 1 stycznia 2012 r. posiadali zezwolenie na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Bojadła, mogą wykonywać działalność w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych bez wpisu do rejestru działalności regulowanej, w okresie 12 miesięcy od dnia wejścia w życie powyższej ustawy, czyli do dnia 31 grudnia 2012 r.
  • oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości o następującej treści:
„Oświadczam, że:
  1. dane zawarte we wniosku o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości są kompletne i zgodne z prawdą;
  2. znane mi są i spełniam warunki wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, określone w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2005r. Nr 236, poz. 2008 ze. zm.)”.
Powyższe oświadczenie powinno zawierać także:
  1. firmę, oznaczenie siedziby i adres lub imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy,
  2. oznaczenie miejsca i datę złożenia oświadczenia,
  3. podpis przedsiębiorcy lub osoby uprawnionej do reprezentowania przedsiębiorcy ze wskazaniem imienia i nazwiska oraz pełnionej funkcji.
Wpis jest dokonany z chwilą zamieszczenia danych w rejestrze.
 
II.           OPŁATY
Obowiązek zapłaty opłaty skarbowej  powstaje z chwilą złożenia wniosku. Opłata skarbowa wynosi:
  • za wpis  50,00 zł
Opłatę skarbową można  uiścić  na rachunek bankowy Urzędu Gminy Bojadła – Bank Spółdzielczy  Nowa Sól  64 9674  0006 0000 0030 3390 0001

Przedsiębiorcy którzy w  dniu wejścia w życie  ustawy (01.01.2012 r) posiadali zezwolenie na odbieranie odpadów  komunalnych, są zwolnieni z wnoszenia opłaty skarbowej za wpis do rejestru działalności regulowanej.

III.        Termin załatwienia sprawy

Dokonanie wpisu  przedsiębiorcy 7 dni.

IV.        UWAGI

Podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do spełnienia następujących wymagań:
  • posiadania wyposażenia umożliwiającego odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz zapewnienia jego odpowiedniego stanu technicznego;
  • utrzymania odpowiedniego stanu sanitarnego pojazdów i urządzeń do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości;
  • spełnienia wymagań technicznych dotyczących wyposażenia pojazdów do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości;
  • zapewnienia odpowiedniego usytuowania i wyposażenia bazy magazynowo-transportowej.
  • przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 7 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach;
  • przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych.

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację: Gmina Bojadła
Osoba, która wytworzyla informację: Danuta Zientek Data wytworzenia informacji: 2012-04-11 06:53:53
Osoba, która odpowiada za treść: Danuta Zientek Data wprowadzenia do BIP 2012-04-11 06:53:53
Wprowadził informację do BIP: Administrator Systemu Data udostępnienia informacji: 2012-04-11 06:59:33
Osoba, która zmieniła informację: Administrator Systemu Data ostatniej zmiany: 2012-04-11 06:59:33
Artykuł był wyświetlony: 2522 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
ˆ

Nagłówek strony

  • BIP
  • Godło RP
herb

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Gminy w Bojadłach
ˆ

Ustawienia dostępności

Zmiana wielkości treści w serwisie
Zmiana kontrastu serwisu