Procedury
Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi
Lista informacji
Ustalanie numeru porządkowego nieruchomości
Informacja dodana do BIP w ramach etapu Zasilenie Danymi projektu Lubuski e-Urząd
Podstawa prawna:
- Art. 47a oraz art.47b ustawy z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne (t.j. Dz. U z 2010 r. Nr 193, poz. 1287 ze zm.)
- Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 9 stycznia 2012 r. W sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów (Dz. U. z 2012 r. poz. 125)
- Art. 1, ust. 1, pkt 1, p.p-kt a i pkt 2 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. - o opłacie skarbowej (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 1282 ze zm.)
- Art. 219 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego ( t. j. Dz. U. z 2013 r. poz. 267 ze zm.)
- Art. 3 § 2 pkt 4 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. – Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 270 ze zm.)
Wymagane dokumenty:
- Dla ustalenie numerów porządkowych należy przedłożyć:
- wniosek o ustalenie numeru porządkowego sporządzony na formularzu stanowiącym załącznik nr 1 do rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 9 stycznia 2012 r. (poz. 125)
- dla budynku istniejącego - kopię mapy zasadniczej, ewidencyjnej lub kopię mapy z projektem podziału nieruchomości z naniesionym budynkiem
- dla budynku w budowie lub budynku prognozowanego - kopię projektu zagospodarowania działki lub terenu - Dla wydania zaświadczenia o numerze porządkowym należy przedłożyć:
- wniosek o wydanie zaświadczenia o numerze porządkowym
- dokument potwierdzający tytuł prawny do nieruchomości w przypadku jeśli wnioskodawca nie jest ujawniony w ewidencji gruntów i budynków
- dowód wpłaty należnej opłaty skarbowej
Miejsce załatwienia sprawy:
Urząd Gminy w Bojadłach – Stanowisko ds. Nieruchomości i Planowania Przestrzennego ul. Sulechowska 35, pok. Nr 2
w godz. pracy Urzędu
tel. 068 3523332
Osoba kontaktowa: Kamila Latarowska - tel. 68 352 33 32 wew. 41
Sposób i termin załatwienia sprawy:
- Wydanie zawiadomienia o ustaleniu numeru porządkowego budynku następuje nie później niż w terminie 30 dni od daty złożenia wniosku wraz z kompletem dokumentów za wyjątkiem budynków, położonych przy ulicy lub placu, dla których prowadzona jest procedura zmierzająca do uchwalenia przez Radę Miasta Wrocławia ich nazwy.
- Wydanie zaświadczenia o numerze porządkowym następuje w terminie nie dłuższym niż 7 dni od daty złożenia wniosku.
Tryb odwoławczy:
- Od zawiadomienia o nadaniu numeru porządkowego odwołanie nie przysługuje. Ww. czynność podlega kontroli sądów administracyjnych. Skargę do sądu na taką czynność można wnieść po uprzednim wezwaniu organu na piśmie do usunięcia naruszenia prawa.
- Od postanowienia odmawiającego wydania zaświadczenia o numerze porządkowym przysługuje skarga do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Zielonej Górze w terminie 7 dni.
Uwagi
- Numery porządkowe ustala się dla budynków mieszkalnych oraz innych budynków przeznaczonych do stałego lub czasowego przebywania ludzi, w tym w szczególności budynków: biurowych, ogólnodostępnych wykorzystywanych na cele kultury i kultury fizycznej, o charakterze edukacyjnym, szpitali i opieki medycznej oraz przeznaczonych do działalności gospodarczej wybudowanych, w trakcie budowy i prognozowanych do wybudowania.
- Numery porządkowe budynków ustalane są z urzędu lub na wniosek zainteresowanych. O tych ustaleniach zawiadamia się właścicieli nieruchomości lub inne podmioty uwidocznione w ewidencji gruntów i budynków, które tymi nieruchomościami władają.
- Osoby wskazane powyżej, zobowiązane są, w terminie 30 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o ustaleniu numeracji porządkowej, do umieszczenia, w widocznym miejscu na ścianie frontowej budynku tabliczki z numerem porządkowym. W przypadku, gdy budynek położony jest w głębi ogrodzonej nieruchomości, tabliczkę z numerem porządkowym umieszcza się również na ogrodzeniu. Na tabliczce oprócz numeru porządkowego zamieszcza się nazwę ulicy lub placu.
Opłaty:
- 17 zł - opłata skarbowa (wyłącznie za wydanie zaświadczenia o numerze porządkowym)
- 17 zł – opłata skarbowa (wyłącznie w wypadku złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenia pełnomocnictwa)
Opłaty można dokonać przelewem na konto: Gmina Bojadła, ul. Sulechowska 35, 66-130 Bojadła, Bank Spółdzielczy w Nowej Soli, nr konta: 57 9674 0006 0000 0030 3390 0030 lub w kasie na terenie Urzędu Gminy w Bojadłach.
Dowód wpłaty opłaty skarbowej należy dołączyć do wniosku.
Załączniki
Pobierz dane XML Ustalanie numeru porządkowego nieruchomości Drukuj informację Ustalanie numeru porządkowego nieruchomości
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gmina Bojadła |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Grzegorz Bosy |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2017-05-08 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Karol Matysik |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2012-04-04 17:58:12 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Administrator Systemu |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2012-04-04 18:34:52 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Karol Matysik |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2022-03-09 14:04:41 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 4069 raz(y) |