ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Gminy w Bojadłach
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Ochrona danych osobowych w wyborach parlamentarnych

Informacja ogłoszona dnia 2023-09-05 12:45:06 przez Karol Matysik

Akapit nr 1 - brak tytułu

 
Ochrona danych osobowych w wyborach parlamentarnych
 
26 stycznia 2023 r. Sejm uchwalił ustawę o zmianie Kodeksu wyborczego oraz niektórych innych ustaw  ( Dz. U. z 2023 r. poz. 497). Zmiany w Kodeksie wyborczym można zaszeregować w różnych kategoriach, od kontrowersyjnych po fundamentalne. Faktycznie 1/3 artykułów Kodeksu uległa zmianie. Większość z nich ma istotne znaczenie i wpływ na kształt obowiązków samorządowych w ramach organizacji i przeprowadzenia nadchodzących wyborów parlamentarnych i nie pozostawia wiele czasu na przygotowanie do zmian.
Zmiany przepisów są bardzo obszerne, a głównym celem nowelizacji ma być poprawa frekwencji oraz dostępności lokali wyborczych. Cel ten ma zostać osiągnięty w głównej mierze poprzez zmiany w obwodach głosowania oraz organizację bezpłatnych dowozów wyborców do lokali wyborczych. Nowelizacja wprowadza Centralny Rejestr Wyborców jako główne narzędzie ewidencji osób głosujących w gminie. Dotychczas każda gmina prowadziła swój własny rejestr wyborców na podstawie własnego oprogramowania. Uruchomienie CRW ma stanowić jednolite rozwiązanie informatyczne dla wszystkich gmin. Jedną z konsekwencji wdrożenia tego rozwiązania ma być brak konieczności przekazywania między gminami zawiadomień o zmianach miejsca głosowania przez wyborców, skreślania ze spisów czy powiadamiania wyborców o dokonanych czynnościach, co z kolei powinno znacznie odciążyć samorządy.
Wprowadzenie darmowego transportu do i z lokalu wyborczego dla wyborcy ujętego w spisie również będzie leżeć na barkach gmin. To Wójt/Burmistrz powinien zorganizować pojazdy, tak aby każdy uprawniony do transportu wyborca, jak również opiekun wyborcy niepełnosprawnego, mogli dostać się do lokalu i oddać głos. Z kolei wdrożenie CRW oznacza konieczność dostosowania się gmin do nowego rozwiązania i nowych reguł. Mimo szeregu ułatwień, to nadal na gminach będą ciążyć zadania związane z obsługą systemu w zakresie wyborców. Wybory to jednocześnie czas wzmożonego przetwarzania danych osobowych przez różne podmioty, którym regulacje prawne przypisują różne role, kompetencje i obowiązki. Dane osobowe w wyborach to dane kandydatów, osób uprawnionych do głosowania, członków komisji, przedstawicieli komitetów. Przetwarzanie tych danych odbywa się na różnych etapach i w różnych kontekstach, choć centralnym ich punktem i obszarem jest przygotowanie i przeprowadzenie wyborów. 
Do Kodeksu wyborczego wdrożone zostało nowe rozwiązanie – Centralny Rejestr Wyborców, które po raz pierwszy wykorzystane zostanie w najbliższych wyborach parlamentarnych.  Jest to zbiór, który zastępuje dotychczasowe gminne bazy danych o wyborcach i będzie stanowił podstawę do tworzenia list wyborczych. Podobnie do Rejestru PESEL, czy Rejestru Dowodów Osobistych, jest to system centralny do którego dostęp w czasie rzeczywistym będą miały zarówno gminy jak i organy wyborcze. Centralny Rejestr Wyborców został utworzony w oparciu o dane z Rejestru PESEL oraz informacje przekazane z gminnych rejestrów wyborców. Znaleźć będzie można tam dane na temat posiadanych praw wyborczych, jak również obwodu i okręgu głosowania, do którego osoba została przypisana. Osoby, które posiadają stały meldunek na terenie RP są automatycznie przypisane do obwodu i okręgu wyborczego właściwego do swojego miejsca zameldowania. Dostęp do CRW mają, Państwowa Komisja Wyborcza i komisarze wyborczy za pośrednictwem Krajowego Biura Wyborczego, minister ds. informatyzacji, minister spraw zagranicznych i konsulowie. Aktualizacji CRW będą dokonywać gminy jako zadania zlecone.  Centralny rejestr wyborców ma służyć do: sporządzania spisów wyborców, sporządzania spisów osób uprawnionych do udziału w referendum, ustalania liczby wyborców, sprawdzania posiadania prawa wybierania przy okazji weryfikacji podpisów złożonych właściwemu organowi w związku z zamiarem przeprowadzenia referendum lub zgłoszeniem inicjatywy ustawodawczej przez obywateli oraz innych zadań określonych we właściwych ustawach. Choć za bezpieczeństwo danych w rejestrze wyborców odpowiadać będzie minister właściwy do spraw informatyzacji, to jednak aktualizacji danych w rejestrze dokonywać będzie gmina. W związku z tym Wójt/Burmistrz/ Prezydent zyska dostęp do rejestru. W ramach Centralnego Rejestru Wyborców został utworzony także spis wyborców. Spis ten będzie sporządzany i aktualizowany przez gminę. Znajdą się w nim dane osobowe wyborców, którym przysługuje prawo wybierania - w stałym obwodzie głosowania, w którym dana osoba jest ujęta z urzędu lub na wniosek.
 
  1. W tym miejscu pojawia się pytanie kto jest administratorem danych osobowych w związku z pojawieniem się Centralnego Rejestru Wyborców?
Administratorem danych osobowych jest ten podmiot, który ustala cele i sposoby przetwarzania danych osobowych. W sektorze publicznym jednak to nie samodzielnie podejmowane decyzje, ale ustawowe kompetencje i zadania będą decydowały o statusie określonego podmiotu w procesie przetwarzania danych osobowych. Administratorem danych osobowych wyborców przetwarzanych w spisie wyborców jest właściwa gmina, która sporządza spis wyborców na podstawie danych udostępnionych z Centralnego Rejestru Wyborców. Wynika to bezpośrednio z samej konstrukcji administratora danych w sektorze publicznym, gdzie ustawowe zadania konkretnych organów władzy publicznej decydują o ich statusie w stosunku do danych osobowych przetwarzanych na potrzeby realizacji tych zadań. Wśród wskazanych w kodeksie wyborczym podmiotów przetwarzających dane osobowe wskazuje się Wójta/Burmistrza/Prezydenta/Starostę/Marszałka Województwa w zakresie obsługi i technicznomaterialnych warunków pracy obwodowych i terytorialnych komisji wyborczych oraz wykonywania zadań związanych z organizacją i przeprowadzeniem wyborów gminy, powiatu lub województwa, którzy odpowiadają za przetwarzanie danych w ramach przyznanych im ustawowo kompetencji. Skoro więc zgodnie z art. 26 § 2 ustawy - Kodeks wyborczy, spis wyborców jest sporządzany i aktualizowany przez gminę, to gmina jest administratorem danych osobowych przetwarzanych w ramach spisu wyborców. Natomiast zgodnie z treścią art. 18 § 4 ustawy Kodeks wyborczy minister właściwy do spraw informatyzacji prowadzi w systemie teleinformatycznym Centralny Rejestr Wyborców, a także zapewnia jego utrzymanie i rozwój w celu realizacji zadań określonych w kodeksie, w tym m.in. określa zasady bezpieczeństwa przetwarzanych danych, w tym danych osobowych, określa zasady zgłaszania naruszenia ochrony danych osobowych, zapewnia rozliczalność działań dokonywanych na danych zgromadzonych w Centralnym Rejestrze Wyborców, zapewnia poprawność danych przetwarzanych w Centralnym Rejestrze Wyborców. Natomiast zgodnie z treścią art. 18 § 7 minister właściwy do spraw informatyzacji wykonuje obowiązki, o których mowa w art. 15 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, z późn. zm.). W świetle powyższych regulacji minister cyfryzacji jest administratorem danych przetwarzanych w Centralnym Rejestrze Wyborców. W dalszej kolejności w związku z pojawiającymi się pytaniami w zakresie realizacji przepisów RODO w związku z nowelizacją Kodeksu wyborczego wskazać należy, że RODO przewiduje, że administratorzy mają obowiązek prowadzenia rejestru czynności przetwarzania danych osobowych. Art. 30 RODO wskazuje obligatoryjne elementy takiego rejestru.  Wprowadzenie Centralnego Rejestru Wyborców ma stanowić jednolite i ustandaryzowane narzędzie dla prowadzenia bazy wyborców.   
W konsekwencji jego celem jest poprawa bezpieczeństwa, zwiększenie rozliczalności, standaryzacja i podniesienie poziomu sprawności organizacji wyborów. Ponadto jedno źródło danych o wyborcach i ich uprawnieniach do głosowania zapewni pewność zarówno organom organizującym wybory, jak i organom nadzorującym wiarygodną informację w tym zakresie.  Nie uległy zmianie cele przetwarzania danych osobowych, opis kategorii osób, których dane dotyczą, oraz kategorii danych osobowych zatem w mojej ocenie nie jest wymagana aktualizacja dotychczasowego rejestru przetwarzania związanego ze spisem wyborców. Kolejne zagadnienie związane jest z realizacją obowiązku nałożonego na Wójta/Burmistrza gminy wiejskiej lub wiejsko–miejskiej zapewnienia bezpłatnego przewozu pasażerskiego w postaci transportu publicznego w celu wzięcia udziału w głosowaniu dla wyborców ujętych w spisie wyborców w stałym obwodzie głosowania położonym na obszarze danej gminy.
 
  1. Czy jeżeli jednostka podległa gminie ma środek transportu, to trzeba zawrzeć umowę powierzenia lub inną formę udostępnienia?
  2. , o ile jednostka będzie przetwarzać dane osobowe przekazane przez administratora w związku z realizacją zadań lub usług dla tego administratora. Zawarcie umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych jest konieczne zawsze wtedy, gdy administrator danych przekazuje (udostępnia) dane osobowe innemu podmiotowi w związku z realizacją przez ten podmiot zadań lub usług dla administratora danych. Na gruncie RODO za podmiot przetwarzający uznaje się osobę fizyczną lub prawną, organ publiczny, jednostkę lub inny podmiot, który przetwarza dane osobowe w imieniu administratora danych osobowych. Wobec tego powierzenie danych osobowych ma miejsce, gdy administrator danych przekazuje (udostępnia) dane osobowe innemu podmiotowi (podmiotowi przetwarzającemu) w związku z realizacją przez ten podmiot zadań lub usług dla administratora danych. Administrator dopuszcza do przetwarzania danych osobowych podmiot zewnętrzny, który wykonuje usługę bądź zadanie na jego rzecz łączącą się z koniecznością przetwarzania danych osobowych. Podmiot (osoba fizyczna lub prawna, organ publiczny, jednostka lub inny podmiot), który wykonuje operacje na danych osobowych w imieniu administratora danych jest zatem podmiotem przetwarzającym. Taki podmiot nie realizuje własnych celów przetwarzania danych, a realizuje cele przetwarzania danych określone przez administratora danych. Czynności związane z przetwarzaniem danych, jakie podejmuje podmiot przetwarzający nie są związane z podejmowaniem decyzji co do celów i środków przetwarzania danych.
 
  1. Czy przy wyborach należy udostępnić sprzęt do weryfikacji tożsamości przez mObywatel jeśli tak to jak to zabezpieczyć? Czy można używać sprzętu prywatnego? 
Odnosząc się do weryfikacji tożsamości wyborcy to wskazać należy, że kwestie te reguluje art. 52 § 1 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. Kodeks wyborczy. Zgodnie z treścią tego przepisu przed przystąpieniem do głosowania wyborca okazuje obwodowej komisji wyborczej do spraw przeprowadzenia głosowania w obwodzie dokument umożliwiający stwierdzenie jego tożsamości. Państwowa Komisja Wyborcza precyzuje w swoich wytycznych, że czynność ta powinna być dokonywana na podstawie dowodu osobistego lub każdego innego dokumentu z fotografią, pod warunkiem, że ustalenie tożsamości wyborcy przez obwodową komisję wyborczą (do spraw przeprowadzenia głosowania w obwodzie) na jego podstawie nie budzi wątpliwości. Wyborca może zatem okazać obwodowej komisji wyborczej dowolny dokument ze zdjęciem (np. paszport, prawo jazdy, legitymację studencką), w tym również dokument, który utracił ważność, pod warunkiem, że ustalenie tożsamości na jego podstawie nie budzi wątpliwości. Ostatnie wytyczne PKW zostały wydane przez PKW wyborach do Parlamentu Europejskiego zarządzonych na dzień 26 maja 2019 r.(Uchwała nr 70/2019 Państwowej Komisji Wyborczej z dnia 26 kwietnia 2019 r. w sprawie wytycznych dla obwodowych komisji wyborczych dotyczących zadań i trybu przygotowania oraz przeprowadzenia głosowania w obwodach głosowania utworzonych w kraju w wyborach do Parlamentu Europejskiego zarządzonych na dzień 26 maja 2019 r.) Co do wyborów do sejmu i senatu wyznaczonych na dzień 15 października 2023 r. takie wytyczne nie zostały przez PKW jeszcze uchwalone. Zgodnie z art. 3 pkt. 55 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 910/2014 z 23.7.2014 r. w sprawie identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym oraz uchylającym Dyrektywę Nr 1999/93/ WE36 jest on definiowany jako treść przechowywana w postaci elektronicznej, w szczególności tekst lub nagranie dźwiękowe, wizualne lub audiowizualne. Takim dokumentem będzie zatem aplikacja mTożsamość i zawarte w niej dane. W ostatnich wyborach do Parlamentu Europejskiego członkowie obwodowych komisji wyborczych rzadko korzystali z tej możliwości weryfikowania tożsamości, jednak wynikało to z pominięcia tej kwestii przez PKW w wytycznych skierowanych do obwodowych komisji wyborczych. Być może kwestia potwierdzenia danych aplikacji poprzez skanowanie kodu QR (w tym kwestia wyposażenia komisji w stosowne narzędzia) zostanie uregulowana przez PKW w wytycznych skierowanych do obwodowych komisji wyborczych w wyborach do sejmu i senatu wyznaczonych na dzień 15 października 2023 r. Zarówno przepisy ustawy Kodeks wyborczy jak i wytyczne PKW nie zawierają regulacji w zakresie narzędzi (sprzętu) służącego urzędnikom do weryfikacji tożsamości w aplikacji mObywatel. 
Zgodnie z zapisami „Ogólnych warunków świadczenia usługi przekazywania danych z aplikacji mObywatel” w § 5 pkt. 2 noszącym tytuł Bezpieczeństwo, Minister Cyfryzacji wskazuje, że podmiot zapewnia co najmniej poniższe elementy infrastruktury w zakresie bezpieczeństwa Systemu Podmiotu, w tym serwerów mObywatel BackSystem, poprzez:
1) zaporę typu firewall, w tym firewall typu WAF (Web Application Firewall);
2) serwer reverse proxy;
3) zabezpieczenie łącza poprzez systemy typu anty-DDoS;
4) rozwiązania w zakresie systemów IDS/IPS;
5) monitorowanie ruchu sieciowego;
6) monitorowanie zdarzeń w Systemie Podmiotu;
7) regularne aktualizacje Systemu Podmiotu;
8) inne mechanizmy bezpieczeństwa (w tym fizyczne) stosowane w ramach Podmiotu w celu zabezpieczenia infrastruktury systemów teleinformatycznych. Podmiot jest odpowiedzialny za odpowiedni dobór mechanizmów zabezpieczających dostęp do mObywatel BackSystem oraz ich bieżące wykorzystywanie, w tym przez upoważnionych użytkowników Systemu Podmiotu. Ponadto w pkt. 7 § 5 wskazana jest odpowiedzialność za niewłaściwe użytkowanie systemu tj.  Podmiot ponosi odpowiedzialność za naruszenie warunków OWU, w tym naruszenie bezpieczeństwa aplikacji mObywatel, Systemu mObywatel lub użytkowników aplikacji mObywatel lub narażenie na ryzyko naruszenia bezpieczeństwa aplikacji mObywatel, Systemu mObywatel lub użytkowników aplikacji mObywatel. Podmiot zobowiązuje się, że upoważnieni użytkownicy Systemu Podmiotu będą posiadać odpowiednie uprawnienia, umocowania, zdolności, przeszkolenie i warunki techniczne do bezpiecznego i zgodnego z OWU świadczenia Usługi. Mając powyższe na uwadze nie rekomendujemy użytkowania sprzętu prywatnego do wykonywania  jakichkolwiek operacji w ramach aplikacji mObywatel.
 
 
  1. Kolejnym zagadnieniem budzącym wątpliwości jest sposób wypełnienia obowiązku informacyjnego (klauzule informacyjne) związanego z organizacją gminnego przewozu do lokali wyborczych.
Przepisy znowelizowanej ustawy kodeks wyborczy stanowią, że Wójt najpóźniej do 10 dnia przed wyborami poda do publicznej wiadomości (BIP i w sposób zwyczajowo przyjęty, np. przez ogłoszenia) informacje o organizacji gminnego przewozu pasażerskiego ze wskazaniem linii komunikacyjnej, przystanków i godzin odjazdów. Środki na opłacanie transportu do lokali wyborczych zapewni wojewoda. Zadanie bezpłatnego przewozu pasażerskiego będzie mogło być realizowane w ramach porozumień międzygminnych.  O zamiarze skorzystania z transportu wyborca powinien powiadomić Wójta w terminie do 13 dnia przed dniem wyborów. W przypadkach ponownych głosowań (druga tura w wyborach Wójta albo w wyborach Prezydenta RP) zamiar skorzystania z transportu powinien być zgłoszony do 5 dnia przed dniem ponownego głosowania. Zgłoszenie zamiaru może być dokonane ustnie, pisemnie lub w formie elektronicznej. Po uzyskaniu zgłoszenia Wójt (najpóźniej na 3 dni przed dniem głosowania) poinformuje wyborcę o godzinie transportu do lokalu. Obowiązek informacyjny powinien zostać wypełniony w momencie zbierania danych od osoby, której dane dotyczą lub bezpośrednio przed ich zebraniem. RODO pozostawia swobodę administratorowi w zakresie wyboru formy spełnienia obowiązku informacyjnego. Forma spełnienia obowiązku może zostać dopasowana do sposobu zbierania danych osobowych.  W związku z tym, że przepis art. 37 ustawy Kodeks wyborczy przyznaje osobom niepełnosprawnym oraz seniorom prawo do informacji o wyborach w tym o warunkach bezpłatnego transportu Informacje, o których, Wójt podaje również niezwłocznie do publicznej wiadomości poprzez umieszczenie w Biuletynie Informacji Publicznej oraz w sposób zwyczajowo przyjęty w danej gminie. Dlatego, nie ma przeszkód, aby wraz z informacją o wyborach i warunkach bezpłatnego transportu zamieścić również klauzulę informacyjną. 
W załączniku przekazujemy Państwu obowiązek informacyjny do ww. celu przetwarzania danych.
 
  1. Opinia dot. Obowiązków inf. do konkretnych czynności:
 Każdy podmiot, który przetwarza w jakikolwiek sposób dane osobowe i pełni rolę administratora tych danych, musi przestrzegać zasad RODO. Jednym z ważniejszych, jest spełnienie tzw. obowiązku informacyjnego. Obowiązki administratorów uczestniczących w procesie wyborczym na podstawie przepisów kodeksu wyborczego są związane z zadaniami i uprawnieniami która nakłada Kodeks wyborczy.  Realizacja omawianego obowiązku polega na przedstawieniu osobie, której dane dotyczą, wszelkich informacji wymaganych przepisami RODO. Te informacje muszą być przedstawione: zwięźle, przejrzyście, zrozumiale przede wszystkim wyrażone prostym i jasnym językiem. W praktyce oznacza to, że znaczenie ma nie tylko treść klauzuli, ale także jej forma.  Kluczowe w tym zakresie są dwa przepisy, tj. art. 13 oraz art. 14 RODO. Wybór jednego z przywołanych przepisów zależy od źródła, z którego administrator pozyskał dane osobowe. Artykuł 13 RODO znajdzie zastosowanie, gdy administrator pozyskuje dane osobowe bezpośrednio od osoby, której dane dotyczą.   Udostępnienie danych przetwarzanych w Centralnym Rejestrze Wyborców, ujęcie wyborcy w stałym obwodzie głosowania, wydanie zaświadczenia o prawie do głosowania, sporządzenie aktu pełnomocnictwa do głosowania, zmiana miejsca głosowania wymaga złożenia wniosku, w którym osoba, której dane dotyczą samodzielnie przekazuje administratorowi dane osobowe wypełniając stosowny formularz. W tym przypadku znajdzie zastosowanie art. 13 RODO. 
Załączone wzory wniosków są poprawne bowiem stanowią załączniki do Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 28 lipca 2023 r. w sprawie wzorów wniosków o ujęcie w obwodzie głosowania, skreślenie wyborcy z Centralnego Rejestru Wyborców, zmianę miejsca głosowania oraz wzoru i sposobu ewidencjonowania zaświadczeń o prawie do głosowania (ze zmianami). Zakładam, że poszczególne instrukcje, co do składania wniosków zamieszczone zostaną na stronie internetowej urzędu, zatem nie ma potrzeby zamieszczania odrębnej klauzuli do każdego wniosku.  Nie jest to błędem ale w mojej ocenie wystarczy jedna klauzula bowiem cel przetwarzania danych w związku z wnioskiem o: udostępnienie danych przetwarzanych w Centralnym Rejestrze Wyborców, ujęcie wyborcy w stałym obwodzie głosowania, wydanie zaświadczenia o prawie do głosowania, sporządzenie aktu pełnomocnictwa do głosowania, zmiana miejsca głosowania jest jeden a mianowicie - realizacja praw i obowiązków wynikających z przepisów prawa (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) w związku z przepisami ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. – Kodeks wyborczy (tekst jednolity: Dz. U. z 2022 r. poz. 1277 z późn. zm.) oraz przepisów wykonawczych do tych ustaw. Można także w punkcie dotyczącym celu przetwarzania danych szczegółowo wymienić cele przykładowo:
„Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji: 
-      wniosku o udostępnienie danych przetwarzanych w Centralnym Rejestrze Wyborców,
-      wniosku o ujęcie wyborcy w stałym obwodzie głosowania, 
-      wniosku o wydanie zaświadczenia o prawie do głosowania, 
-      wniosku o sporządzenie aktu pełnomocnictwa do głosowania, 
-      wniosku o zmianę miejsca głosowania
-      reklamacji na nieprawidłowości w rejestrze wyborców”.
Co do zasady, jeśli chodzi o treści klauzul, nie wnoszę zastrzeżeń. Zawierają w swej treści informacje wskazane w art. 13 RODO. Natomiast w uwagach do wniosku o udostępnienie danych przetwarzanych w Centralnym Rejestrze Wyborców winna znaleźć się informacja, że możliwość wglądu do danych przetwarzanych w CRW i ich pobranie udostępnia także minister właściwy do spraw informatyzacji w formie elektronicznej, przy użyciu usługi elektronicznej na stronie www.gov.pl na platformie mObywatel. Tam można znaleźć informacje o swoich prawach wyborczych oraz miejscu, okręgu i obwodzie głosowania. Sprawdzić też można swoje dane przechowywane w rejestrze oraz zamówić dane z rejestru w formie elektronicznej opatrzone pieczęcią Ministra.
W załączniku przesyłam obowiązek inf. do dowozu osób do lokalu wyborczego.
                                                                         
 z poważaniem
                                                                           adw. Bogdan Rycharski

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Bojadła
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2023-09-05
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Ryszard Piwowar
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2023-09-05 12:45:03
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Karol Matysik
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2023-09-05 12:45:06
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Karol Matysik
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2023-09-05 12:45:06
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
542 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony